Profesyonel Danışmanlık Hizmetleri
Tarih boyunca hemen hemen tüm örgütlerin ortaklaşa paylaştıkları gerçek
bir sorun, değişen oranlarda da olsa, üretmek istedikleri yapın (ürün,
mal) ve hizmetler için gerekli hammaddelerin, sermayenin ve emeğin
sağlanması ve uygun biçimler içerisinde kullanılması olmuştur. Üretimin
bu üç temel faktörlerinden en önemlisi ve hiç kuşkusuz en zor kontrol
edileni (en çok belirsizlik ortamı yaratanı), emek faktörüdür. İşgücü, insan gücü, iş gören,
personel, insan kaynağı gibi terimlerle de ifade edilen emek sözcüğü ile, bir örgütte çalışan tüm insanların faaliyetleri
anlaşılmaktadır. Zamanımızda diğer üretim faktörlerinin gelecekte ne gibi
davranışlar ( değişiklikler ) göstereceği önceden tahmin edilebilirken,
personelin davranışını tahmin edebilmek çok güç olmaktadır. Personelin
yarattığı bu belirsizlik ise örgütlerin başarımını ( performansını )
büyük çapta etkilemektedir. Son yıllarda yapılan araştırmalarda diğer
üretim faktörlerinde yapılan iyileştirmelere karşın, üretimdeki
gerilemelerin en önemli açıklayıcı nedeni olarak insan kaynaklarının
etkin kullanılmaması gösterilmektedir.
Eskiden sıcak savaş denilen savaşın günümüzde adı değişti ve Rekabet
adını aldı. Ulusal veya uluslar arası rekabetten doğan baskı
yoğunlaştıkça, her sektörde işletmeler rekabet güçlerini arttırmanın
yollarını arıyor. Yaptıkları her şeyde ( müşteri
hizmetleri, teknoloji, kalite geliştirme, maliyet... vs. ) onlara
farklılık getirecek, rekabet avantajı sağlayacak seçkin stratejiler
izlemektedirler. Giderek artan biçimde, rekabet avantajlarını arttıracak
kişilere yöneliyorlar. Çünkü artık rekabetten kaçacak yer yoktur. Günümüzde rekabette başarı; kalite, motivasyon ve insan kaynağının etkinliğine
dayanmaktadır. Öyle bir rekabet ( yarış ) var ki, örgütlerin her yönüyle
mükemmel olmaları gerekiyor. Her ne kadar mükemmeli yaratmak için
mükemmel teknolojiler kullanmak istense de, o mükemmel teknolojiyi
yaratan ve kullanan kaynağında mükemmel olması gerekiyor. Bir şirketin
başarı ya da başarısızlığını belirleyen şey, o şirketin çalışanlarını her
kademede işe alma, geliştirme ve yönetme biçimidir. Bütün dünyada büyük
şirketlerin yöntemlerinde bir devrim yaşıyoruz. Bazılarına göre devrim
yıllar önce, bazıları için ise yeni başlamaktadır. Bu devrim; insan
kaynaklarının yönetimi dolayısıyla şirketle ilgilidir. Bu değişime ayak
uyduramayan firmalar başarısız olacak ve kaybolacaklardır. Bir firmanın
çalışanlarının niteliği kadar iyi olabileceği görüşünün doğru olduğu
kanıtlanmıştır.
Günümüzde;
* İnsan Kaynakları artık üst
yönetimi ilgilendiren bir konu haline gelmiştir.İnsan
Kaynakları Yönetimi, bir yönetim fonksiyonudur ve başarı ve başarısızlık
yönetime aittir.
* Şirket politikası ile çalışanların bütünleştirilmesi İnsan Kaynakları
için önemlidir. İşe alma, yerleştirme, geliştirme konularına tutarlı ve
kapsamlı olarak yaklaşmak gereklidir.
* Şirket kültürü, değer ve inançları önemlidir.
* Çalışanları izlemeye önem vermek gerekmektedir.
* İlişkiler bireyseldir, güvensizliğin yerine güven vardır.
* Şirket organizasyon yapıları esnekliğe ve takım çalışmalarına yatkındır
ve merkezi değildir.
* Performansa, bilgiye, uzmanlığa ve beceriye göre ödül yönetimi
uygulanır.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM
DANIŞMANLIK HİZMETLERİMİZ
I – İNSAN KAYNAKLARI SİSTEMİNİN
KURULMASI
A ) İNSAN KAYNAKLARI DEPARTMANININ
OLUŞTURULMASI
* İnsan kaynakları üst
kurulu niteliğinde bir proje grubu oluşturularak;
* Şirketin Yönetim Anlayışı
* İnsan Kaynakları Politikası
* Organizasyonel Yapı
* İş Tanımları ve Yetkinlikler
* Mevcut İnsan Profili belirlenir.
Organizasyonun kuruluş amacı, değerleri, izlediği stratejiler ve davranış
standartları doğrultusunda “İnsan Kaynakları Misyonu” belirlenir.
Mevcut insan kaynakları uygulamaları gözden geçirilerek, eksiklikler
tespit edilir ve başlangıç noktası belirlenir. Kurumda, insan kaynakları
yöneticisinin dışındaki tüm yöneticilere görevler düşecek şekilde
faaliyet planlanması yapılır. Öncelikli konuları tanımlamak için
gerekirse bir proje grubu oluşturulur. Belirli bir zaman dilimi içinde
yapılacaklar planlanır ve faaliyetlere başlanır.
B ) İNSAN KAYNAKLARI
FONKSİYONLARININ OLUŞTURULMASI
Stratejik
İnsan Kaynakları Planlamasının Yapılması: Şirketin misyonu
/ vizyonu ve hedefleri tespit edilerek, şirketin varoluş
amaçlarına uygun organizasyonel yapı
oluşturulur. Oluşturulan bu yapıya uygun eleman ihtiyaçları tespit
edilir. Eleman görev tanımları yapılır ve faaliyetlere uygun “iş akışı”
oluşturulur.
Eleman Seçme ve Yerleştirme Sisteminin Kurulması: Planlama aşamasında
belirlenen ilkeler doğrultusunda “eleman seçme ve yerleştirme prosedürü” hazırlanır. Mevcut kadro, yeni
oluşturulacak kadrolar, iş farklılaştırılması, iş dağılımları ve
organizasyon değişiklikleriyle ilgili olan çalışmalar yapılır.
Performans Değerlendirme Sisteminin Kurulması: Belirlenen hedefler ve
personel politikaları doğrultusunda neye göre performans değerlendirme
yapılacağı saptanır. Uygun performans sistemi seçilir. Amaca ulaşmak için
performans kriterleri belirlenir.
Değerlendirmeye hazırlık için yönetime ve çalışanlara eğitimler verilir.
Eğitim İhtiyaçlarının Tespit Edilmesi ve Programın Oluşturulması:
Şirketin vizyonu ve hedefleri, bu hedeflere
ulaşmak için yapması gereken faaliyetler ve faaliyetlerin gerektirdiği
personel profili tespit edilir. Bu profil ile
mevcut personel profili mukayese edilerek eğitim ihtiyaçları tespit
edilir. Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda planlama yapılır. Mevcut
elemanların performans sonuçları ve kariyer planlarına göre eğitim
takvimi hazırlanır.
Kariyer Planlama Sisteminin Kurulması: Şirkette kullanılacak yetkinlikler
ve kariyer yolları belirlenir. Performans sonuçları ve şirketin uzun
vadeli planlarına göre kariyer planları yapılır. Yedekleme ve yönetici
geliştirme programları hazırlanır.
Ücret ve Ödül Sistemlerinin Oluşturulması: Şirket içi dengeler, piyasalar
ve şirketin mali yapısı ile bağlantılı olarak ücret sisteminin ve
performansla orantılı olarak prim sisteminin oluşturulması.
C ) PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SİSTEMİNİN KURULMASI
Son yıllarda hizmette
ve üründe "kalite" kavramının benimsenmesiyle birlikte,
kalitenin en önemli faktörü olan İNSAN önplana
çıkmıştır.
İNSAN’ın verdiği hizmetlerden maksimum verim
alabilmek için iş planları yapılmakta, personele yoğun eğitimler
verilmekte ve performans ölçümleriyle hizmetleri değerlendirerek olumlu
sonuçlar ödüllendirilmektedir. Performans değerlendirme sisteminin
kurulmasında; Firmanın amaçları, hedefleri, misyon
ve değerleri, yönetim kararları ve mevcut kaynakların durumu
belirlenerek, "neye göre" performans değerlendirmesi yapılacağı
saptanır. Amaca ulaşabilmek için en uygun performans kriterleri
olan hedefler ve yetkinlikler ve bunlar üzerinde fikir birliği
sağlanabilmesi için gerekli çalışmalar yapılır. Hedefler, yetkinlikler ve
karma kriterlere göre uygun "ölçme ve
değerlendirme sistemi" seçilir. Değerlendirmeye bir hazırlık olması
açısından yönetime ve çalışanlara eğitimler verilir. Değerlendirmeler
yapılır ve sonuçlar belirlenir. Değerlendirme sonuçlarına göre; kurumun
ve çalışanların eksiklikleri tespit edilir, hedefler revize edilir ve
çalışanların ödüllendirilmesi ve model teşkil etmesi sağlanır.
D ) İŞ SÜREÇLERİNİN YÖNETİMİ ve
İYİLEŞTİRİLMESİ
Süreç, bir girdiyle
başlayan ( iç veya dış müşteriden gelen bir talep) ve bu girdiye katma
değer katılarak müşteriye gerekli ve yararlı bir çıktı üreten birbiriyle
bağlantılı adımlar, işlemler dizisidir. Giderek küreselleşen ve rekabetin
her alanda çok yoğun olduğu dünyamızda müşteri memnuniyetini sağlamanın
ve sadık müşteriler yaratmanın önemi herkesçe bilinmektedir. Müşteriye
sunulan her mal veya hizmet bir sürecin çıktısı olduğuna göre, bu ürün
veya hizmeti müşteri istek ve beklentilerine uygun ve firma için az
maliyetli şekilde çalıştırmak için süreci incelemek gerekmektedir.
İş Süreçlerinin Yönetimi ve İyileştirilmesi, 21.yüzyılın rekabetçi,
stratejik yönetim biçimi olarak kabul edilen Toplam Kalite Yönetimi’nin
bir parçası olarak veya ondan bağımsız olarak ele alınabilir. İkinci
Dünya Savaşı sonrasında Japonya’da başlayan "KAİZEN" (sürekli
iyileştirme) kavramıyla başlayan ve giderek dünyada ve Türkiye’de
yaygınlaşmaya başlayan "kalite" çalışmalarının özünde bugün
süreç mantığı vardır. Toplam Kalite EFQM Mükemmellik modeline göre bir
sistem kurmak isteyen veya ISO 9000 belgesi almak isteyen firmalar için
süreç yönetimi hayatidir. ISO 9000 standardının 1994 versiyonunda yer
almayan "süreç yönetimi, süreç göstergelerinin izlenmesi ve sürekli
iyileştirme" kavramları ISO 9000 : 2000
revizyonunda artık yer almaktadır. Ancak, bir firmanın süreç yönetimine
başlaması ve sürekli iyileştirme çalışmalarını benimsemesi için mutlaka
ISO 9000 veya Toplam Kalite çalışmaları içinde olması gerekmez.
1 ) Süreç Yönetimin Getirileri:
Süreç yönetimi,
müşteriye odaklanmayı sağlar. Süreç bazında çalışma, çalışanların fikir
ve önerilerine gereksinim duyduğundan, çalışanlar fikir ve önerilerine
değer verilmesi nedeniyle daha motive çalışırlar ve işlerini benimserler.
İnsana önem veren bu yönetim biçiminde, kişiler gerekli eğitimleri alarak
kendilerini geliştirme veya becerilerine daha uygun görevlere gelme
olanağına sahip olurlar. Bu da şirkete bağlılığı artıran unsurlardır.
Süreç Yönetimi; açıkça tanımlanmış beklenti ve hedefler, basitleştirilmiş
prosedürler, açık ve net iş tanımları
dolayısıyla bireysel otoritenin artması ve becerinin gelişimini sağlar.
2 ) Süreç Yönetimine Geçişte
İzlenen Adımlar:
* Genel Müdür ve üst
yönetime "İş Süreçlerinin Yönetimi ve İyileştirilmeleri"
konusunda eğitim verilmesi.
* Üst yönetimin bir araya gelerek firmanın ana süreçlerini, bu süreçlerin
sahiplerini ve öncelikle ele alınacak süreçleri belirlemesi ve ele
alınacak süreçler için "Süreç İyileştirme Ekipleri" nin oluşturulması.
* Genel Müdür’ ün tüm firmaya uygun iletişim yollarıyla
"süreç-odaklı" çalışmaya başlandığını, sürecin ne olduğunu,
firmanın süreçlerini, süreç sahiplerini, öncelikle iyileştirilecek
süreçler için oluşturulmuş iyileştirme ekiplerini duyurması;
süreç-odaklılığın güncel bir yönetim biçimi olduğunu ve süreç
iyileştirmenin şirket verimliliğini artırmaya yönelik olduğunu ve her bir
çalışanın katkısının beklendiğini vurgulaması.
* Firma içinden bu projeyi yönetecek bir "Proje Lideri"nin
görevlendirilmesi.
Proje Lideri ve İyileştirme ekiplerinin "İş Süreçleri Yönetimi ve
İyileştirilmeleri Eğitimi" almaları.
* Proje Lideri ve Danışmanın proje planını oluşturması ve ekiplerin
çalışmaya başlaması.
BİLİŞİM - TEKNOLOJİ - E-TİCARET
DANIŞMANLIĞI
İnternet ortamında
ulusal ve uluslararası ölçeklerde elektronik ticaret sistemlerinin
kurulumu yapılmakta, teknoloji ve bilişim sistemleri konularında
eğitimler verilmektedir.
FİNANS, BÜTÇE, İŞ HUKUKU
DANIŞMANLIĞI
Türk
Vergi Mevzuatı konusunda şirketinize genel danışmanlık hizmeti sunulması,
mevzuat değişiklikleri, önemli yargı kararları ve Bakanlık görüşleri
konusunda sirkülerler göndererek şirketinizin mali mevzuattaki
değişikliklerden haberdar edilmesi, vergi mevzuatı konusunda
karşılaştığınız soru ve sorunlar ile ilgili olarak, araştırma yapılarak
şirketinize bilgi sunulması, şirketinizin cari yıl işlemleriyle ilgili
olarak vergi ihtilafına düşmesi halinde, uzlaşma komisyonu ve mahkeme
müracaatlarınızın ve dilekçenizin hazırlanması, şirketiniz hakkında vergi
incelemesi yapılması halinde, vergi inceleme elemanlarına şirketiniz
adına gerekli bilgilerin verilmesi, şirketinizin üçüncü kişilerle
düzenleyeceği mukavelelerin vergi mevzuatı yönünden incelenerek görüş bildirilmesi,
vergi planlaması gibi hizmetlerin yanında "iş hukuku" konusunda
eğitimler verilmektedir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Toplam Kalite Yönetimi,
bir kuruluşta iş süreçlerinin sürekli iyileştirilmesi yoluyla müşteri ve
diğer paydaşların gereksinim ve beklentilerinin yerine getirilmesini
öngören bir yönetim felsefesidir. Toplam Kalite Yönetimi, tüm
çalışanların ve her kademenin tam katılımını gerektirir. Gereksinimlerin
tam, hızlı ve ekonomik karşılanmasına dayanan bu yaklaşımın önleyici bir
temele dayanan sistematik uygulaması, hedeflenen sonuçların elde
edilmesine neden olur. Etkin bir liderlik anlayışı ile yönlendirilen
organizasyonlar kaynaklarını ve süreçlerini stratejileri ile uyumlu bir
biçimde yöneterek başarıya ulaşırlar.
|